Pressmeddelande

Backa Babblarna på Kickstarter

Babblarna crowdfundar på Kickstarter

Efter succén med över 50 miljoner visningar på Youtube går Babblarna till Kickstarter för att kunna erbjuda reklamfri och gratis film med Babblarna på sin Youtube-kanal.

Babblarna har gjort succé hos många små barn och deras föräldrar. Böcker, spel, figurer och musik har erbjudit både språkträning och underhållning. Inte minst på Youtube är Babblarna populära med över 50 miljoner visningar av musikvideor.

– För att kunna erbjuda mer med Babblarna på Youtube-kanalen ber vi nu dem som tittar att stödja projektet så att vi kan fortsätta erbjuda gratis och reklamfri underhållning för alla barn som gillar Babblarna, säger Anneli Tisell, ägare av Hatten Förlag och kreatören bakom Babblarna. 

Kampanj på Kickstarter

Förlaget har precis börjar producera en köp-DVD med babblarna, men för att kunna göra unikt och exklusivt material för Youtubekanalen går nu Hatten Förlag till dem som tittar och frågar om de vill vara med och finansiera. Kampanjen sker på Kickstarter och målet är att få in 200 000 kronor. Då kan teamet bakom Babblarna skriva fler låtar och animatörerna kan ge liv åt fler historier med Babblarna så att en 20-minutersfilm kan produceras, exklusivt för Youtube-kanalen. Läs mer på http://kck.st/1SMaSfT.

Babblarnas pedagogiska grund

Babblarna är en gäng färgglada figurer som skapades för att lättare lära små barn att prata, framför allt för barn med svårigheter i sin språkutveckling. Anneli Tisell började jobba med figurerna när hon fick sin son Nisse som har Downs syndrom. Babblarna och Annelis arbete baserar sig på Karlstadmodellen som har skapats av Iréne Johansson, professor i specialpedagogik och fonetik.

För mer information kontakta:

Anneli Tisell, kreatör och vd, anneli@hattenforlag.se
Lars Lindberger, PR, kickstarter@hattened.com

Mer information om Hatten Förlag hittar du på www.hattenforlag.se. Mer information om Karlstadmodellen hittar du på www.karlstadmodellen.se.

Kickstarterprojektet avslutas 28 maj 2016